Söker du efter information om Valet 2006?
Sök här:

söndag, februari 19, 2006

Karin Pilsäter vs Laila Freivalds

"I förmiddags klockan 09.30 begick jag ett fruktansvärt fel. Jag satte mig vid ratten och körde bil trots att jag hade druckit vin kvällen innan" - Pilsäter i pressmeddelande enl. DN.

Dagen före partiledardebatten som ska blåsa liv i valdiskussionerna kommer detta. Pilsäter agerar stämpling till mord och sätter sig bakom ratten med 0,3 promille i blodet. Med tanke på att hon måste drunkit mer än en flaska dagen innan var det väl bara .... dumt.

Men hon tar det som en politiker och avsäger sig den förtroendepost hon har blivit given. Starkt. Hoppas du lärde dig något.

Laila Freivalds hade lika svårt att komma upp på morgonen, men tycker inte att det var värt att avgå.

"Från måndag morgon var jag fysiskt närvarande i en utsträckning som är ovanlig", sade Laila Freivalds i DN.

I vanliga fall lämnar hon allt över halsen hemma, eller?


Powered by Blogger


Bloggtoppen.se

BlogRankers.com